កុំព្យូទ័រ មិនអាចយល់អំពីភាសាដែលយើងប្រើប្រាស់ ក្នុងការសន្ទនាជាប្រចាំថ្ងៃបាន ឡើយដូចគ្នាផងដែរ យើងក៏មិនយល់អំពីភាសារបស់កុំព្យូរទ័រដែលវាប្រើប្រាស់សំរាប់ ដំណើរការ ឬ ធ្វើអ្វីមួយវាមានការចាំបាច់ក្នុងការសរសេរកម្មវិធីដើម្បីកំនត់ការណែរនាំ របស់យើងអោយក្លាយជាភាសាដែលកុំព្យូទ័រអាចយល់បាន។
វាដូចជាកម្មវិធី C++ គឺរាល់ ភាសាដែលយើងបានសរសេរដើម្បីបានជាកម្មវិធីមួយគឺវានឹងធ្វើការបំលែងកូដទាំងអស់ ជាមួយCompiler ដើម្បីអោយកុំព្យូរទ័រយល់។
*Compiler ជាអ្នកបកប្រែទៅជាភាសាមួយដែលអាចអោយម៉ាស៊ីនកុំព្យូទ័រយល់បាន។
C++ Compiler
C++ Compiler ជាកម្មវិធីកុំព្យូរទ័រមួយរបស់ម៉ាស៊ីនកុំព្យូរទ័រដែលមានមុខងារបំលែងកម្មវិធី C++ ពីភាសារបស់យើងទៅជាភាសារបស់កុំព្យូរទ័រហើយធ្វើអោយកុំព្យូរទ័រអាចអាននឹង ដំនើរការ កម្មវិធី។ កម្មវិធី C++ ដំបូង ឬមុនគេបង្អស់ត្រូវបានហៅថា “Source Code” រីឯលទ្ធផលដែល បានធ្វើការបំលែងដោយ Compiler ត្រូវបានហៅថា “Object File”។
ការប្រើប្រាស់ Turbo C++ Compiler
ជាការចាប់ផ្ដើមដែលជាវិធីសាស្រ្តប្រើប្រាស់ញឹកញាប់ផងដែរ នៅគឺ Turbo C++ IntegratedDevelopment Environment (IDE)។ ដើម្បីចូលទៅកាន់ Turbo C++ IDE សូមស្វែងរកឈ្មោះ File”TC.EXE” នៅក្នុងកុំព្យូរទ័ររបស់អ្នកហើយចុចបើកដើម្បីដំនើរការកម្មវិធី។
កម្មវិធី Turbo C++ IDE របស់អ្នកនឹងបង្ហាញរូបរាងដូចនឹងរូបខាងក្រោមៈ
០១. អីឡូវយើងចាប់ផ្ដើមសរសេរកូនកម្មវិធីតូចមួយកូដកូនកម្មវិធីតូចខាងក្រោមៈ
#include #include void main() { cout<<"Welcome to Turbo C++ IDE"; getch(); }
០២. ចុចលើពាក្យ Compile Menu ហើយជ្រើសរើសយកពាក្យថា Compile ឬ Alt + F9
០៣. ចុចលើពាក្យ Run Menu ហើយជ្រើសរើសពាក្យថា Run ឬ Ctrl + F9
០៤. ប្រសិនបើវាមិនមានកំហុស នោះវានឹងបង្ហាញនៅលើផ្ទាំងប្រើប្រាស់របស់អ្នក។
C++ CHARACTER SET
Character Set គឺជាការកំណត់ ឬផ្ដល់លក្ខណៈត្រឹមត្រូវដើម្បីអោយភាសាកម្មវិធីទទួល ស្គាល់។
Tokens និមិត្តសញ្ញា ឬគ្រឿងសំគាល់
Tokens គឺជាក្រុមមួយដែលចង្អុលចរិកលក្ខណៈដោយត្រឹមត្រូវតាមតក្កវិជ្ជា ឬយើងអាច និយាយបានថាដោយសមហេតុសមផល។ អ្នកសរសេរកម្មវិធីអាចសរសេរបានដោយ ប្រើប្រាស់Tokens។ នៅក្នុង C++ ការប្រើប្រាស់ គឺមានប្រភេទនៃ Tokens ដូចខាងក្រោម៖
០១. Keywords
នៅខាងក្រោមទាំងអស់នេះគឺមាន Keywords មួយចំនួនត្រូវបានបំរុងទុកដើម្បីកំណត់ ក្នុងការប្រើប្រាស់រួចជាស្រេចដើម្បីអោយ Compiler ហៅយកមកប្រើប្រាស់។ ជាទូទៅការប្រើប្រាស់ Keywords មានដូចខាងក្រោមៈ
០២. Identifiers (Variable Name)
ឈ្មោះសំគាល់ ឬសញ្ញាសំគាល់ដែលប្រើប្រាស់នៅក្នុង C++ សំរាប់សំគាល់អថេរ នីមួយៗ ដោយបង្កើតឬសំគាល់ដោយអ្នកសរសេរកម្មវិធីដែលមាននៅក្នុងកម្មវិធីរបស់គេ។ ជាទូទៅឈ្មោះសំគាល់ទាំងអស់នោះគឺវាបានស្គាល់ ឬយល់ថាការពិសោធន៍ ឬការ ប្រកាសឈ្មោះសំគាល់(អថេរ)នីមួយៗមានលក្ខណៈដូចគ្នា ឬខុសគ្នា។ ឈ្មោះសំគាល់ ឬសញ្ញាសំគាល់(អថេរ) គឺវាធ្វើការពិសោធន៍នៅរាល់លក្ខណៈតួអក្សរបន្តបន្ទាប់គ្នាដោយ ចាប់យករូបរាង ឬលក្ខណៈនៃតួអក្សរពីកម្មវិធី C++ ។
ក្បួនច្បាប់នៃការបង្កើត(អថេរ) មានលក្ខខណ្ឌដូចខាងក្រោមៈ
+ យើងអាចប្រើប្រាស់តួអក្សរក្នុងការបង្កើតបានដោយត្រឹមត្រូវ
– A, B, C, …,Z;
– a, b, c, …,z;
+ ចំពោះតួអក្សរជាលេខគឺអាចប្រើបាននៅគ្រប់ទីតាំងនៃឈ្មោះរបស់អថេរ លើកលែងតែ នៅទីតាំងដំបូងបង្អស់នៃឈ្មោះអថេរ។
-0, 1, 2, 3, …,9;
+ យើងអាចប្រើប្រាស់ under score _ ជំនួសអោយ space bar